2010. március 2., kedd

MSN vs. Facebook - fej-fej mellett


Egy nemrég közzétett internetes felmérés alapján a két leginkább használt kommunikálásra használt webkettes eszköz az MSN Messenger és a Facebook. Az első két helyezett kiléte nem meglepő, az utána következő nevek sorrendje viszont igencsak érdekes, ismerve az egyes szolgáltatók promóját, marketingeszközeit, stb. A teljes lista a Kockablog bejegyzésében látható. (Megjegyzendő, hogy ahogy a szavazatok számából is kitűnik, a felmérés korántsem reprezentatív.)

A felméréssel egyetlen probléma van: olyan szolgáltatások szerepelnek ugyanabban a listában, amelyeknek teljesen különböző funkcióik lehetnek. A kérdés úgy volt feltéve, hogy melyik az a weboldal/szoftver, amelyet az emberek legszívesebben használnak arra, hogy egymással kommunikáljanak, kapcsolatba lépjenek/tartsanak fenn. Nos, ebből a aszempontból nem csoda, hogy az MSN és a Facebook viszi a prímet, mint ahogy az sem, hogy a Twitter meglepetésre csak a sereghajtók közé fért be. Mindenki tudja, hogy a Twitter hallatlanul népszerű a webkettes generáció körében, de nem ugyanaz miatt, mint a Facebook. A Twittert ugyanis a felhasználók zöme nem kapcsolatépítésre, -tartásra használja, hanem információszerzésre, amely főleg a különböző hírességekkel kapcsolatos (hiteles) kulisszatitkok megszerzését foglalja magában. A platform nem is alkalmas arra, hogy az ember túlzásba vigye a kommunikálást a másik emberrel, lévén, az egymásnak küldött üzeneteket a a címzett összes követője is látja, privát chatre nincs lehetőség és még sorolhatnánk. Valljuk be, baromira nem örülnénk neki, ha 400-szor kellene megnyomnunk a "more" gombot azért, mert Juliska és Józsika egy óráig üzengetett egymásnak Twitteren. Arra viszont nagyon jó, hogy olyan dolgokat tudjunk valakiről, amit egyébként talán sehol máshol nem tudunk meg róla - vagy csak hogy egyszerűen kiírjuk magunkból azt, ami éppen 140 karakternyi mélységig foglalkoztat minket (és nem szégyelljük bevallani...)

Szóval érdemes figyelmesen elolvasni és végiggondolni egy közvéleény-kutatás eredményét, mielőtt messzemenő következtetéseket vonnánk le.


(A kép forrása itt.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése